Použiteľnosť www stránok

Miera použiteľnosti web stránky určuje, ako dlho trvá návštevníkovi, kým sa dokáže na web stránke zorientovať, je schopný ju ovládať a má z jej používania istý osoh, zážitok.

Web stránka je úspešná a použiteľná, ak na nej dokáže návštevník uskutočniť konverznú akciu a z web stránky predčasne neodišiel.

Podľa Jacoba Nielsena , uznávaného odborníka na problematiku použiteľnosti web stránok, musia byť pri tvorbe použiteľného webu dosiahnuté tieto ciele:
  • nový návštevník web rýchlo pochopí a je schopný ho používať
  • návštevník robí minimum závažných chýb a z každej z nich sa rýchlo spamätá
  • návštevník je schopný rýchlo dosahovať svoj cieľ na webe, ktorý pozná
  • návštevník má z používania webu príjemný zážitok
  • návštevník si zapamätá štruktúru a ovládanie webu, znovu si ho rýchlo vybaví pri opakovanej návšteve
Jakob Nielsen napríklad uvádza, že zvýšenie investícií do zlepšenia použiteľnosti web stránok o 10%, približne zdvojnásobuje návštevnosť web stránky a aj efektívnosť komunikácie.

Pri web stránkach zameraných na elektronický obchod je vzťah použiteľnosť - návštevnosť ľahšie viditeľný vo zvyšovaní príjmov za predaj tovaru a služieb.

(Zdroj: NIELSEN, J.: Return on Investment for Usability. Alertbox 2003 http://www.useit.com/alertbox/20030107.html )

 

Jednoduché vytvorenie web stránky:

 

Vytvoriť web stránku pre firmu. 

Vytvoriť Internetový obchod. 


BiznisWeb.sk
je jednoduchý systém pre rýchle vytvorenie web stránok.
S BiznisWeb.sk vytvoríte úspešné web stránky.
 

MojeObchody.sk

:: Porovnávač produktov

 

Tvorba-eshopu.sk

:: Aký systém na tvorbu eshopu?