Kvalitná www stránka

Ak má byť nová www stránka kvalitná, mali by ste k procesu jej tvorby pristupovať zodpovedne a nič neunáhliť.
Hneď na začiatku si definujte:

  • kto prevezme zodpovednosť za vedenie a komunikáciu celého projektu na strane dodávateľa a odberateľa
  • čo sa má urobiť
  • koľko to bude stáť
  • v akej kvalite sa to má urobiť
  • kto to urobí
  • termín dodania web stránky
  • kto bude plniť obsah


Kvalitnú www stránku možno vytvoriť aj za menej peňazí.


Cena by sa mala odvíjať od náročnosti projektu na funkcionalitu. Dodávateľ by nemal účtovať vyššiu cenu len preto, že používa moderný redakčný systém, či kódovanie v XHTML a CSS.

Bežný človek nie je odborník  a nedokáže spoznať rozdiel medzi ponúkanými riešeniami. Rozhodujte sa podľa referencií, nebojte sa osloviť ich a spýtať sa ich, ako sa im spolupracovalo s dodávateľom www stránky a či sú s výsledkom spolupráce spokojní.

Nová www stránka by mala spĺňať tieto kritériá kvality:
( kľudne ich zdôraznite v zadaní pre dodávateľa webu)

  1. XHTML a CSS
  2. Ľahko použiteľný redakčný systém s podporou optimalizácie pre vyhľadávače
  3. Príjemný, nie príliš dominantný dizajn
  4. Použiteľnosť
  5. Prístupnosť
  6. Rýchle načítanie www stránky
  7. Podpora alternatívnych zobrazovacích zariadení pri prehliadaní webu
    (aspoň základná)
  8. Podpora alternatívnych internetových prehliadačov pri aktualizácii obsahu webu

Vynechanie niektorého bodu môže negatívne ovplyvniť úsilie firmy presadiť sa na Internete

Snažte sa komplexne definovať zadanie:

Buď sami alebo spolu s dodávateľom. Predídete tak častým nedorozumeniam, alebo aj súdnym sporom. Zadanie spolu s cenovou ponukou by malo tvoriť prílohu zmluvy o dielo.

Zanedbanie projektu tvorby web prezentácie bude mať pravdepodobne za následok, že marketingová komunikácia na Internete bude menej úspešná a návratnosť investícií (ROI) bude nižšia.

Definujte s dodávateľom web strátku požiadavky, na základe ktorých dostanete cenovú ponuku:

1. Ciele webu:

  • Popíšte váš produkt (službu)
  • Popíšte vašu cieľovú skupinu zákazníkov
  • Bude novovytvorená web stránka budovať image vašej firmy alebo budete cez Internet predávať?
  • Definujte konkurentov – na akej úrovni má byť nový web v porovnaní s konkurenciou


2. Definujte štruktúru v menu:

  • Aké budú názvy položiek a podpoložiek v menu – napr. Titulka, Produkty, Fotogaléria, Referencie, FAQ, Kontakt
  • Kde bude menu umiestnené, či zvisle vpravo - vľavo, vodorovne hore


3. Spíšte všetko, čo by ste si chceli objednať:


4. Mal by nový web vedieť niečo robiť? Aké má mať funkcie?
 

  • Aktuality
  • Fotogaléria
  • RSS export
  • Štatistiky
  • Rozšírené vyhľadávanie
  • Ankety
  • Newsletter ( posielanie e-mailov zaregistrovaným užívateľom)
  • Diskusné fórum
  • Elektronický obchod ( treba vyšpecifikovať zväčša s dodávateľom osobne)

 

Jednoduché vytvorenie web stránky:

 

Vytvoriť web stránku pre firmu. 

Vytvoriť Internetový obchod. 


BiznisWeb.sk
je jednoduchý systém pre rýchle vytvorenie web stránok.
S BiznisWeb.sk vytvoríte úspešné web stránky.
 

MojeObchody.sk

:: Porovnávač produktov

 

Tvorba-eshopu.sk

:: Aký systém na tvorbu eshopu?