Kedy je reklamná kampaň na internete efektívna?

Náklady na jedného návštevníka, t.j. pomer celkových nákladov na komunikáciu v prostredí Internetu k počtu návštevníkov (unikátnych návštevníkov firemnej web stránky) získaných komunikáciou v prostredí Internetu.

Tento údaj je všeobecný, firma zistí, koľko návštevníkov za dané finančné prostriedky prišlo na jej web stránku, ale nevie, či boli z cieľovej skupiny a či uskutočnili konverznú akciu. Firma by mala sledovať, nielen náklady na jedného návštevníka, ale aj priemernú hodnotu, ktorú jej prináša 1 návštevník a údaj o návratnosti investícií z reklamy.

Hodnota jedného návštevníka web stránky. Ak vie firma definovať hodnotu, ktorú pre ňu znamená jeden návštevník web stránky, získaný rôznymi marketingovými komunikačnými aktivitami webu, vie stanoviť maximálnu cenu za kľúčové slovo, ktorú je ochotná zaplatiť za jedno kliknutie na jej reklamný odkaz v systémoch „platba za 1 kliknutie“ (napr. PPC – pay per click systémy eTarget, Yahoo!, GoogleAdWords).

Poznanie ceny za jedno kliknutie návštevníka pomôže určiť, ktoré PPC systémy si vybrať. V niektorých systémoch môže byť cena za jedno kliknutie nižšia a niekde vyššia ako je firma ochotná zaplatiť, lebo presiahla hodnotu jedného návštevníka web stránky.

Konverzný pomer návštevníkov = počet unikátnych návštevníkov webu / počet online objednávok

Čistý zisk na jednu objednávku
= (Hrubé príjmy – celkové výdavky) / počet online objednávok

Hodnota jedného návštevníka
= Čistý zisk na jednu objednávku / konverzný pomer návštevníkov

Návratnosť investícií z reklamy (Return on Investment – ROI). Informácie o návratnosti investícií sú pre firmu podstatnejšie ako údaje o nákladoch na jedného návštevníka.

Ďalšími spôsobmi vyhodnotenia efektivity komunikácie na Internete sú porovnávacie vyhodnotenia naprieč médiami, ktoré boli použité v komunikácii, ak je z nich možné získať absolútne čísla. Internetové komunikačné aktivity len zriedkavo prebiehajú samostatne, väčšinou sú integrované s mimointernetovými komunikačnými kampaňami.

 

Jednoduché vytvorenie web stránky:

 

Vytvoriť web stránku pre firmu. 

Vytvoriť Internetový obchod. 


BiznisWeb.sk
je jednoduchý systém pre rýchle vytvorenie web stránok.
S BiznisWeb.sk vytvoríte úspešné web stránky.
 

MojeObchody.sk

:: Porovnávač produktov

 

Tvorba-eshopu.sk

:: Aký systém na tvorbu eshopu?