Štatistiky návštevnosti a reklama

Výhodou sledovania návštevnosti www stránky je, že dokážete sledovať mnoho ukazovateľov a robiť zmeny na webe tak, aby prinášal väčší úžitok.

Ak vediete reklamné kampane na podporu vašej www stránky, sledovaním návštevnosti zistíte efekt z týchto kampaní.

Odporúčame tieto služby poskytujúce štatistiky návštevnosti: Naj.sk, Webmonitor.sk, Google Analytics, iAudit.

 

"Prepojenie e-shopu s Google Analytics by malo byť samozrejmosťou. V Bizniswebe na to stačí pár klikov, v inom prípade vám pomôže váš webmaster.

Za samozrejmé pokladajte aj overenie stránky v Google Search Console. Tento nástroj vám pomôže v tom, že Google rýchlejšie zaindexuje nové webstránky a zmeny na webstránke. Dá sa tu nahrať sitemapa, pomáha odhaliť nefunkčné stránky (chyby 404), sledovať kľúčové slová, na ktoré používatelia váš e-shop našli, odkazy na vaše stránky...", prameň https://www.nastartujeshop.sk/analytics-tipy-klucove-slova-odkazy

Sledovaním štatistík získate dôležité údaje o správaní návštevníkov webu:

  • Aké kľúčové slová zadávajú návštevníci vašej www stránky do vyhľadávačov
  • Odkiaľ prichádzajú návštevníci na www stránku (podľa toho budete vedieť, kde sa oplatí inzerovať)
  • Počet unikátnych návštevníkov za deň
  • Priemerná dĺžka návštevy
  • Koľko podstránok návštevníci prezrú
  • Ktoré podstránky najviac navštevujú a ktoré vôbec


Správy o návštevnosti www stránky

Dokážete si vyexportovať množstvo údajov podľa vašich požiadaviek a vytvoriť komplexné denné/týždenné/mesačné/ročné správy o návštevnosti www stránky. Výstupom teda bude množstvo čísel, tabuliek a grafov.

Čo je dôležité analyzovať?

  • rozdiely v návštevnosti v priebehu mesiaca, týždňa, ako aj priebeh dennej návštevnosti v jednotlivých sekciách na www stránke
  • Charakter návštevnosti – koľko návštevníkov, odkiaľ, obľúbené sekcie, opakovaná návšteva...
  • Výkyvy návštevnosti pred a počas reklamnej kampane- zistíte úspešnosť reklamnej kampane
  • Spôsob prehliadania web stránky - vstupná a výstupná stránka, hĺbka návštevy
  • Ktoré sekcie na www stránke sú najpoužívanejšie
  • Ktoré služby návštevníci využívajú – vyhľadávanie podľa kategórií, novinky, akcie..
  • Charakter nákupov – aké % z návštevníkov nakúpi, koľko objednávok za deň, aká je priemerná suma online objednávky...
  • Koľko kliknutí urobil na webe návštevník, kým nakúpil

Firma by mala stanoviť ešte na začiatku reklamnej kampane, ktoré ukazovatele budú potrebné na sledovanie výsledkov kampane.

Najpoužívanejšie ukazovatele na vyhodnotenie úspešnosti reklamnej kampane na internete:


  • Krajina (región), odkiaľ sú návštevníci
  • Unikátne IP adresy (UIP)
  • Impressions - počet zobrazení bannera za určité obdobie
  • Click- počet kliknutí na reklamný formát
  • Click Rate (CR) - pomer počtu klikov na reklamný formát k počtu zobrazení reklamného formátu vyjadrený v percentách.
  • Click-Through Rate (CTR) - uvádza, koľko prekliknutí priniesla reklama v pomere k počtu jej zobrazení.
  • Konverzný pomer -vyjadruje percento návštevníkov, ktorí sa dostali na web stránku pomocou komunikačných aktivít firmy. Na firemnom webe uskutočnili konverznú akciu, napr. nakúpili, vyplnili objednávkový formulár

 

Jednoduché vytvorenie web stránky:

 

Vytvoriť web stránku pre firmu. 

Vytvoriť Internetový obchod. 


BiznisWeb.sk
je jednoduchý systém pre rýchle vytvorenie web stránok.
S BiznisWeb.sk vytvoríte úspešné web stránky.
 

MojeObchody.sk

:: Porovnávač produktov

 

Tvorba-eshopu.sk

:: Aký systém na tvorbu eshopu?